JOY DIVISION

Történet

A történet 1976 július 20.-án kezdődött, amikor a Sex Pistols Manchesterben lépett föl olyan helyi előzenekarokkal, mint a Slaughter and the Dogs és a Buzzcocks (akik egyébként itt debütáltak). A legenda szerint itt kapott inspirációt a Joy Division, hogy gitárokat vegyenek és zenekart alapítsanak. Bár az igazság kevésbé drámai, nem kétséges hogy ez az esemény álatalánosan nagy hatással volt a Manchesteri zenei színtérre, különösen a Joy Division leendő tagjaira. Bernard Sumner (Barney) és Peter Hook elment a nagy bulira a barátjukkal Terry Masonnal. Mindhárman Salfordban jártak iskolába, és elhatározták, hogy zenekart alapítanak. Amint Barney vett egy gitárt, Hooky beszerzett egy basszusgitárt. Terry próbálkozott a dobolással, de az erőfeszítései nem voltak túl sikeresek. De a legfontosabb dolog, ami hiányzott, az az énekes.

Ian Curtis a feleségével Deborah-val ment a nagy koncertre. Ian és Deborah Macclesfieldben nevelkedtek, de egy ideig Chaddertonban éltek, közel Oldham-hez. Ian-t nemcsak a zene, a szövegírás is érdekelte, és már túl volt egy sikertelen zenekaralapítási próbálkozáson. Ő már ismerte Barneyt, Peter-t és Terry-t különböző bulikról, amin mindannyian részt vettek Manchesterben. Mikor találkozott velük és érdeklődött az üres posztról, minden a helyére került. 1976 December 28.-án a Buzzcocks felvette a Spiral Scratch EP-jét Martin Hannett producerrel, és figyelembe vették Manchester zenei fejlődésének minden fontos eseményét. Ian megismerkedett a Buzzcocks-al, különösen Pete Shelley-vel és a menedzserüket Richard Boon-nel, és ez motiválta őket, hogy felülkerekedjenek sikertelenségükön.

Kevés dokumentáció maradt a zöldfülű bandáról a korai 1977-es évről. Ebben az időszakban a Salford-i Black Swan pub-ban kellett gyakorolniuk. Bár ekkorra már megvolt a teljes felszerelésük, nem voltak felkészülve a nyilvános felépésekre, még nevük sem volt. A Stiff Kitten nevet ajánlotta Richard Boon (Pete Shelley-vel találták ki), de ezt soha sem használta a zenekar. Valójában idegenkedtek ettől a névtől , csak az első bulinál használták mert valahogy hívni kellett őket.

A zenekarnak esedékes volt egy fellépése a Manchester-i Electric Circus-ban 1977 május 29.-én, aminek a plakátján a Buzzcocks-t hírdették. A buli előtt a Warsaw nevet adták maguknak, David Bowie Low albumán lévő Warszawa című szám hatására. És egy újoncot is irányítani kellett, Tony Tabac dobost.Az első előadásukkal kiérdemeltek egy (nem túl előnyös) megemlítést a nemzeti zenemagazinban.

Ebben az időszakban Martin Hannett bonyolította a koncertek szervezését a helyi bandák számára, és feljegyezte a Warsaw zenekart a füzetébe. 1977-ben a Warsawnak számos fellépése volt a The Squat és a Rafters Club-ban Manchesterben. A Rafters vezető DJ-je Rob Gretton volt, aki szintén érdekelt volt néhány helyi banda menedzselésében.

A Warsaw a kezdetektől írta saját dalait. Kezdeti erőfeszítéseik éretlenek voltak, de lelkesek és hamarosan maguk mögött hagyták, ahogy nagyobb gyakorlatra tettek szert. Kevés anyag maradt ebből az időbőből ami túlélte a kezdeti periódusokat és rögzítésre kerűlt. A banda zenei hatásai és ambíciói elfordultak a The Velvet Underground és Iggy Pop majd a mainstream rock felé.

Tony Tabac nem volt túl alkalmas egy punk bandába, öt hétig és fél tucat koncerte maradt. Steve Brotherdale helyettesítette a Rob Gretton által producerelt Panik együttesből. Steve épp időben jött, hogy részt vegyen a The Warsaw Demo felvételeiben a Pennine Sound stúdióban 1977 július 18-án. Azonban az energikus dobos szintén otthagyta a zenekart egy kis idő után. Megpróbálta rábeszélni Ian-t, hogy kövesse őt és csatlakozzon a Panik-ba, de Ian nem akarta otthagyni a Warsaw-t.

Még egy új dobos kerűlt a Warsaw-ba, Stephen Morris. Steve Macclessfieldből jött, (ahol Ian és Deborah Curtis élt), és egy lemezbolt ablakában kirakott hirdetésre válaszolt. Eltérően elődjétől, jól kijött mindhármójukkal. Végre összeállt a zenekar, ami Joy Division néven szerzett hírnevet. Október 2.-án az Electric Circus készen állt a befejezésre, és más Manchesteri bandákkal tartott két búcsúkoncertet. A koncertfelvétel megjelent lemezen Short Circuit címen. A Warsaw közreműködése és első fellépése At a Later Date címen jelent meg.

1977 decemberében felvettek 4 számot, amik később az An Ideal For Living EP-n jelentek meg. A borítón (Bernard készítette) egy német kép volt, ami indokolatlan spekulációkat indított el a zenekar politikájáról.

Az itt olvasható fordítás a Shadowplay honlapon található szöveg alapján készült. A fordítást készítette: b-side.

| Design: Plzs | Tartalom: B-side |